Under torsdagskvällen larmades räddningstjänsten till centrala Göteborg efter att en kvinna blivit påkörd av en spårvagn på Aschbergsgatan. Kvinnan som var i 75-årsåldern fördes till sjukhus men på fredagsförmiddagen meddelade polisen att hon avlidit på sjukhuset till följd av sina skador. Händelsen utreds som vårdslöshet i trafik, men utan misstänkt person.